אופטימיות יתר של המתמודדים עם הפרעת קשב

איחורים אינסופיים, אי עמידה בלוח זמנים, חריגות מפליגות בחשבון הבנק,

טנק דלק ריק באמצע נסיעה,

תקלות רבות במהלך העבודה.

המוח של הפרעת הקשב מטעה אותו בבואו לעשות הערכה,

כמעט תמיד ההערכה הזו היא הערכת חסר.

הוא תמיד חושב שייקח לו פחות זמן ממה שלוקח באמת לבצע פעולה ומודיע ללקוח שתוך יום הוא מסיים את העבודה, והנה היא נמשכה שלושה ימים.

מניעת תקלות

להזכירכם אימון אינו תהליך להחלפת אישיות.

אימון להתמודדות עם הפרעת קשב מיועד ללמוד כיצד לחיות עם הפרעת הקשב חיים איכותיים.

תקלות קורות ויקרו גם בעתיד, יחד עם זאת אין ספק שבתהליך האימון לומדים המתאמנים לשפר את היכולת שלהם במניעת תקלות ושכחת חפצים.

המתאמן לומד להרגיל את המוח שלו לא להסתמך על ההערכה המוטעית שהנה תיכף הוא מסיים ואין צורך למלא מים במקדחה.

לומד לומר לעצמו המים תיכף מתרוקנים, אני לא מתעצל והולך למלא מים. לומד לומר לעצמו למלא דלק בזמן, לשלם חשבונות לפני שיבואו המעקלים, להניח את המפתח והטלפון במקום קבוע, לעצור כל שעתיים שלוש על מנת לבדוק האם עומד במשימות והאם סטה מהן בשל מחשבות ותשומת לב אחרת.

האם ראשו וליבו היו בכאן ובעכשיו או נדדו למקומות אחרים ויצרו כאוס בעבודה.

איחורים אינסופיים, אי עמידה בלוח זמנים, חריגות מפליגות בחשבון הבנק,טנק דלק ריק באמצע נסיעה, תקלות רבות במהלך העבודה.

אלו הן תופעות משותפות ברמה כזו או אחרת לכל המתאמנים שלי המתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז.

המוח של הפרעת הקשב מטעה אותו בבואו לעשות הערכה, כמעט תמיד ההערכה הזו היא הערכת חסר.

הוא תמיד חושב שייקח לו פחות זמן ממה שלוקח באמת לבצע פעולה ומודיע ללקוח שתוך יום הוא מסיים את העבודה, והנה היא נמשכה שלושה ימים.

הוא תמיד חושב שהנה הוא יספיק להגיע ליעד לפני שיצטרך למלא שוב דלק באוטו ונתקע קילומטר וחצי לפני תחנת הדלק.

הוא תמיד חושב הנה נשארה לי עוד פעולה אחת לפני שאני צריך למלא מים במקדחה והמקדחה נתקעה בקיר ונשארה שם.

 

הוא מאחר כרונית גם לפגישות החשובות לו כי לא העריך את זמן הפקקים ומציאת החניה. הוא נכנס לחריגה בחשבון כי שכח לכלול בחישוב שלו את כל ההוצאות העתידיות.

בתהליך אימון להפרעת קשב אני מקדישה זמן רב לתשומת לב והכרה בהערכת החסר של המתאמן.

מניעת איחורים

מתחילים עם תכנון זמני הגעה למקומות כדי לא לאחר.

המתאמן לומד לבחון את הערכת הזמנים שלו ומתרגל בדיקה של זמני הגעה בשעה המיועדת, עוד בשלב תכנון היום.

מכניס ללו"ז את זמן ההתארגנות, זמן הנסיעה, זמן מציאת החניה וכניסה למקום הפגישה.

במהלך היום הנטייה של הפרעת הקשב היא לגרום למתאמן לחשוב על דברים אחרים ולשכוח מזמן ההתארגנות או מזמן היציאה.

לכן אני מעלה לרמת מודעות גבוהה את החשיבות של העמידה בזמנים (מגבירה את המודעות לשימוש באונה הקדמית של המוח)

ועל ידי כך מונעת את השכחה.

 

חשוב לציין כי כאשר עובדים על תשומת לב לתכנון הזמן ומניעת איחורים, מאחר וזה דורש מהמתאמן תשומת לב רבה למחשבות ולפעולות שלו, אינני נוהגת לתת למתאמן משימות נוספות פרט לזו.

לרוב ההצלחה היא מיידית ובשבוע הראשון הלקוח אינו מאחר.

לאחר כשבוע מתחיל ריפיון מסויים, האנרגיה ותשומת הלב של המתאמן מתפזרת שוב ויש לאסוף אותה מחדש על מנת להצליח להפוך את ההישג להרגל קבוע.

אם אתה מעוניין לשפר את איכות חייך

ולחיות טוב יותר עם עצמך ועם הסובבים אותך,

אתה צריך כמה עצות טובות והרגלים חדשים שיעזרו לך להצליח

ולהיות טוב יותר בעבודה, עם חברים ועם המשפחה!

אני מזמינה אותך לפגישת היכרות איתי,

ללא כל התחייבות מצדך.

אם אתה מעוניין

לשפר את איכות חייך

ולחיות טוב יותר עם עצמך

ועם הסובבים אותך,

אתה צריך כמה עצות טובות והרגלים חדשים שיעזרו לך

להצליח ולהיות טוב יותר בעבודה, עם חברים ועם המשפחה!

אני מזמינה אותך

לפגישת היכרות איתי,

ללא כל התחייבות מצדך.

תכנון פיננסי

אופטימיות היתר של הפרעת הקשב גורמת למתמודד איתה לבזבז את תוספת השכר שקיבל עוד בטרם קיבל אותה.

עצמאי  ישכח שהמע"מ שגבה מהלקוחות זה לא באמת שכר אלא כסף של המדינה שצריך לשמור ליום תשלום המע"מ וישתמש בכסף

כך שכשיגיע מועד התשלום למע"מ לא יישאר לו כסף.

הוא אינו מנהל תקציב ולא שם לב לכמות הבזבוזים היומיומיים שבזבז. הצורך בתכנון פיננסי הוא חיוני, אך לרוב המומחים לתכנון פיננסי אינם מכירים בקשיים של הפרעת הקשב ולכן כאן נדרש שיתוף פעולה של המאמן להפרעת הקשב עם המתכנן הפיננסי על מנת ליצור שינוי הרגלים מוצלח.

לאדם שאינו מתמודד עם הפרעת קשב כל הפעולות וכל השינויים שצוינו למעלה נעשות די בקלות. המוח של האדם עם הפרעת הקשב עובד אחרת. יצירת הרגלים בהם מכריחים את המוח לפעול בהתאם למה שצריך ולא בהתאם למוח המתעתע,

זה מאבק איתנים המצריך את כל האנרגיה של האדם ומתיש את כוחותיו.

 

על מנת להצליח לעבור את כל השינויים הללו בשלום, יש צורך באימון להתמודדות עם הפרעת הקשב וליווי שכן המתאמנים

ניסו הרבה פעמים לעשות את השינויים הללו לבד והתייאשו.

חסרה להם ההיכרות וההתיידדות עם ההפרעה, חסרה להם החמלה העצמית ההכרחית כל כך להצלחה של שינוי הרגלי החשיבה של המוח. חסרה להם הפרספקטיבה שיש למאמן מנוסה שראה מתאמנים רבים משנים את ההרגלים שלהם וחייהם הפכו קלים ואיכותיים יותר.

תכנון וניהול משימות

באימון להתמודדות עם הפרעת קשב אני מקדישה תשומת לב רבה לאופטימיות היתר בחישוב הזמן הנדרש לכל משימה.

בתכנון השבועי אני מבקשת מהמתאמן להעריך כמה זמן ייקח לו לבצע פעולה מסויימת. לעתים הוא אינו יודע אך לרוב הוא מעריך פחות מדי את משך הזמן הנדרש לכל פעולה.

אני לא מוותרת על שלב ההערכה ומבקשת ממנו להכפיל את ההערכה שנתן. הוא חייב לכתוב את ההערכות ולבחון אותם בסוף היום.

ליד כל הערכה או תכנון הוא יצטרך לכתוב בסוף היום את הזמן שזה לקח בפועל. לאחר תרגול של ההערכה והבקרה במשך זמן המוח שלו לומד לבצע הערכות ריאליות יותר ותואמות מציאות.

רוצה עזרה בהתמודדות עם הפרעת הקשב? 

הפרעת קשב וריכוז אינה עניין פשוט,

חשוב שיהיה לך הידע והכלים להתמודד ולשפר את הישגיך, שגרת יומך ואיכות חייך.

ענת ברנר

052-3361814

רח' יהושע בן-גמלא 33

הוד השרון

  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

ענת ברנר -מאמנת אישית ועסקית

סטודיו ליטל - עיצוב גרפי ומיתוג עסקי