top of page

תופעת "תרצת נפוצה"

יש לי לקוחה שהתחלתי לעבוד איתה לפני כמה חודשים,

הסיפור שלה הוא שבכל פעם שנתתי לה משימה היו לה תירוצים למה היא לא עושה את זה.

חלק מהסיבות והתירוצים היו באמת סיבות אמיתיות, מקשות, לכן היה לי קשה לזהות שאכן היא מה שהיא כל הזמן מספרת, אבל אחרי כמה זמן, תוך כדי הפגישות הבנתי שהמתאמנת שלי חולה במחלת קשה הנקראת: "תרצת נפוצה", לא המצאה שלי אבל אימצתי את הכינוי.

אמרתי לה: תקשיבי אנחנו לא מתחילות לעבוד על כלום, על שום משימה עד שאנחנו לא עובדות על המחלה המאוד קשה שלך שנקראת : "תרצת נפוצה", בתחילה היא לא הבינה ניסתה להתנגד, הסברתי לה: "לכל האנשים יש בעיות, כל האנשים מתקשים, ומתמודדים עם קשיים, השאלה היא האם אנחנו נותנים לתרוצים האלה להפיל אותנו, או לא".

ברגע שאת מתחילה להמציא תירוצים אני לא יכולה לעזור לך, אם תבואי ותגידי קשה לי, יש לי הפרעת קשב וריכוז, לא הצלחתי היום, עשיתי ולא הצלחתי, תגידי לי איך לעשות אני יודעת איך לעזור לך, אבל אם את אומרת לי לא עשיתי כי אמא שלי ככה, או אבא לי שלי ככה, או סבתא שלי ככה או החתול אכל לי את החלב -אני לא יכולה לעזור לך.

אני לא יכולה ללמד אותך כלים להתמודדות אם יש לך תירוצים לכל דבר, ככה לא תתקדמי.

המשימה הראשונה: להפסיק לתרץ!

מה כן לעשות? שימי לב כשאת מתרצת מיד תתנצלי בפני האנשים, תאמרי שהבטחת לעשות מעשה ולא עמדת בזה ותבטיחי לעשות בפעם הבאה.

באופן עקרוני התירוצים נעלמים, מפסיקים פה! בכל פעם שבא לך לאמר תירוץ, צריך להפסיק אותו מיד.

כבר שבועיים אנחנו עובדים על התירוצים ועדיין מדי פעם בורחים לה התירוצים בשיחה איתי... היא לא מקבלת שום משימה אחרת, רק בנושא התירוצים, כי אין טעם, לעבוד איתה על משימות בשלב זה, זה כמו לתת גז בניוטרל -זה בזבוז זמן!

בדרך כלל לקוחות מגיעים אלי אחרי שלב התירוצים...

בעיה נוספת שעלתה עם המתאמנת היא בקשת הנחות: הנחה בת'כלס כסף, ובקשות להנחות וויתורים מכל מני סיבות ותירוצים, ממני וגם מאנשים שהיא באינטראקציה איתם, יוצא מזה שהיא לא מתמודדת עם כלום בעצם, היא לא מתמודדת עם הקשיים שלה, ועם דרישות העולם האמיתי וכך הפרנסה שלה מאוד נפגעה.

עם זאת, הצעד הראשון נעשה – היא יזמה והגיעה אלי לאימון!

האם גם אתה סובל מ"תרצת נפוצה"?

האם גם העבודה אצלך נפגעת?

האם אתה מוצא עצמך מתרץ לכל הסובבים אותך?


פוסטים נבחרים
פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תגיות
No tags yet.
bottom of page